Hvordan kan netbutikker gøre sig klar til Singles Day ?

Singles Day ser ud til at blive stort i Danmark, og i 2018 så vi en stigning af deltagene netbutikker på hele 348%, i forhold til 2017! Elgiganten og Mackabler så en stor stigning af besøgende i forhold til 2017, og i 2019 bliver det tal helt sikkert større, så de webshops der ikke nåede det i år kan allerede begynde at forberede sig nu. Men hvordan gør man sin shop klar til Singlesday? Er det på samme måde som Black Friday? Her er et par tips til at få gøre din webshop klar til Singlesday.

  • Tænk mobile first! Alibaba så 90 af deres salg komme fra mobiltelefoner, og selvom mange af de salg var fra Kina, havde resten af verden også en finger i spillet. Fordi Singlesday kun varer en dag har mange måske ikke tid til at sætte sig foran computeren og handle, hvilket betyder de måske bruger mobilen i bussen eller i pausen. Derfor skal webshops være sikre på at deres Singlesday Landingsside ser godt ud på mobilen og giver et hurtigt overblik over de tilbud i har samt en nem måde at filtrere dem på.
  • Lav en landingsside med alle Singlesday tilbud, eller med rabatkoden de kan bruge.
  • Lav affiliate kampagner. Lad sider som denne gøre arbejdet for jer, så i ikke behøver tænke over for meget markesføring af dagen, eller at få jeres ladningsside til at ranke i Google. Man kan eventuelt skrue ned for sin commision på dagen, hvis regnskabet ikke går op, da det er varer på udsalg folk mest leder efter.
  • Start tidligt. I føle eMarketer begynder folk allerede at holde øje med tilbud i Oktober, så de er klar til shopping dagene i November. Begynd specifikke produkt kampagner tidligt og lav en liste over de produkter der kommer på tilbud (jeg kommer til at skrive om specifikke produkt tilbud på denne side).
  • Check din sides hastighed. 46 % af alle online shoppere siger de ikke vil gå tilbage til en langsom side! Du kan bruge Googles Page Speed Insights.
  • Check dine servere for load capacity med LoadImpact.com eller Blitz.io. Singlesday varer kun en dag, så det ville være ærgeligt at gå glip af en masse salg, samt skabe utilfredse kunder.
  • Fokuser dine tilbud på lidt dyrere varer. Det er tit dem folk går efter på udsalgsdagene, da de måske ikk har råd eller vil betale fuld pris, fordi de mener det er for dyrt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *