Marketing ideer til Singlesday

Det ser ud som om Singlesday er kommer for at blive i Danmark. Vi så allerede Singlesday reklamer i radioen og tv’et, og næste år kommer der helt sikkert flere. Singles Day har den fordel at komme før Black Friday og Cyber Monday, hvilket betyder den helt sikkert kan komme op og konkurrere med de 2 dage.
FDIH har lavet en analyse af danskernes kendskab til Singles Day, og den viser at kun hver tiende forbruger kender til dagen. Men antallet af netbutikker der har taget dagen til sig er stiget voldsomt, og de skal nok sørge for at forbugerne følger med. Disse tal ligner meget de tal Black Friday havde i sin spæde begyndelse, hvilket igen tyder på at Singles Day er på vej til at blive stort.

Men hvordan skal man reklamere for dagen? Hvad er den bedste strategi for at tiltrække kunder på dagen? Her er nogle ideer til hvordan du kan komme foran din konkurrenter.

  • Kom igang tidligt! Reklamer for jeres newsletter i god tid, med massere af incentives, så du kan sende en email blast ud før/på dagen med jeres bedste tilbud.
  • Del din mest populære produkter på tilbud inden Sinlgesday. Find kendte blogger som kan tilføje dem til deres wishlist, eller del dem med tilbudssider som denne hjemmeside. Jeg vil løbende lave tilbudsguide på siden.
  • Lav countdowns på din hjemmeside! Både oop til dagen men også på dagen, så dine kunder ved at udsalget ikke vare for evigt.
  • Vær kreativ med dine kommunikation. Man kunne for eksempel adskille sig fra Black Friday ved at minde jeres kunder om at jeres singlesday tilbud er forskellige fra jeres Black Friday tilbud.
  • Brug Google Analytics og heatmaps fra sider som Hotjar, så du kan se hvordan dine kunder bruger din side på Singles Day. Dine kunder kan godt bruge din side på en anden måde på store shoppingdage, så brug dataen til at optimere din side til næste år, eller på de andre store shoppingdage.
  • Lav personlige emails! Segmenter dine email subscribers og lav personlige emails baseret på deres shopping mønstre.
  • Glem ikke at have nogle strategier på plads så i kan retarget de kunder der stoppede deres køb ved check-out.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *